Wychowanie fizyczne
Dzienniki, instrukcje, terminy i opiekunowie praktyk
KOMUNIKATY
(aktualizacja 23.07.2024r.)
W związku z nowelizacją Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego określaną jako tzw. „ustawa Kamilka" studenci realizujący praktyki, w ramach których prowadzą zajęcia z małoletnimi lub sprawują opieką nad małoletnimi są ZOBOWIĄZANI DO ZŁOŻENIA w dziekanacie zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) w celu odebrania porozumienia na praktyki >czytaj więcej<
(aktualizacja 6.06.2024r.)
W czwartek (13.06.2024) o godz. 18.00 - 18.45 odbędzie spotkanie się na platformie Teams z kierownikiem praktyk dr Dariusz Pośpiechem, prof. AWF w sprawie praktyk w roku akademickim 2024/2025.
(aktualizacja 30.12.2023r.)
Listy opiekunów oraz aktualne dzienniki i instrukcje do realizacji praktyk na semestr letni roku akademickiego 2023/2024 zostały zamieszczone na portalu.
(aktualizacja 11.09.2023r.)
Informuję, że zamieszczono nowy dziennik praktyk w ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego. Właściwa wersja dziennika to 2023/2024_2. Poprzednia 2023/2024_1 nie zawierała "Potwierdzenia rozpoczęcia praktyki" oraz arkusza oceny efektów. Poza tym nie ma różnic pomiędzy wersjami.
(aktualizacja 4.09.2023r.)
Listy opiekunów oraz terminy praktyk na rok akademicki 2023/2024 zostały zamieszczone na portalu. Od środy 6.09 będzie można pobierać aktualne dzienniki i instrukcje do realizacji praktyk.
(aktualizacja 27.04.2023r.)
Studenci III roku sem. 6 kierunku wychowanie fizyczne i sport odbywający praktykę ze szkolnych imprez sportowych, w dniu imprezy organizowanej w szkole, otrzymują urlop jednodniowy, decyzją Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego. Student, który zamierza usprawiedliwić nieobecność na zajęciach, ma obowiązek przedłożyć nauczycielowi akademickiemu zaświadczenie z odbytej praktyki, z pieczęcią szkoły, podpisane przez dyrektora szkoły i opiekuna praktyki oraz skan decyzji Dziekana (do pobrania tutaj...).
(aktualizacja 8.11.2022r.)
Opiekunowe praktyk w semestrach letnich 2022/2023 zostali zamieszczeni na portalu: Listy opiekunów - zobacz
(aktualizacja 27.10.2022r.)
INFORMACJA dla studentów II roku WF i Sport studiów I st. w r.ak. 2022/2023, zaliczających praktykę w ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego: opiekunom praktyk należy oddać jedną z ocen i charakterystyk pracy studenta na praktyce w szkole podstawowej z przygotowania pedagogicznego (dowolnie, otrzymaną z porozumieniem lub zamieszczoną w dzienniku). Nie trzeba wypełniać i oddawać obydwu wersji.
(aktualizacja 26.08.2022r.)
(aktualizacja 12.07.2022r.)
W związku ze zmianami w planach studiów na kierunku wychowanie fizyczne I stopnia zmienia się liczba godzin praktyk: dydaktycznej w szkole podstawowej III rok, 5 sem. oraz praktyki asystenckiej w szkole podstawowej II rok, 4 sem. Termin praktyki nie ulega zmianie. Szczegóły w dzienniku praktyk i instrukcji.
Studenci III roku, sem. 5 w roku akademickim 2022/2023 odbywający praktykę dydaktyczną w szkole podstawowej w terminie 19.09.2022 - 7.10.2022r. mają obowiązek pobrać aneks (w 2 egz) do porozumień otrzymanych pocztą z dziekanatu i dołączyć do nich (najlepiej zszyć). Przed rozpoczęciem praktyki należy spotkać się z dyrektorem szkoły, dając do podpisania porozumienia i aneksy!!! Aneks można pobrać tutaj ⏬
(aktualizacja 02.06.2022r.)
W ramach metodyki wychowania fizycznego studenci III roku wf sem. 6 realizują projekt "Dzień Sportu Szkolnego". Pracę wraz z zaświadczeniem o udziale w Dniu Sportu Szkolnego należy przedstawić do sprawdzenia i oceny prowadzącym przedmiot – metodyka wychowania fizycznego do dnia 13 czerwca br. Instrukcja zaliczenia projektu została zaktualizowana!
Porozumienia na Dzień Sportu Szkolnego można odbierać od środy (25.05.2022) z dziekanatu pokój nr 4.
(aktualizacja 3.03.2022r.)
W dzienniku praktyk specjalistycznej praktyki trenerskiej sem. 6 rok IIII WF I stopnia oraz sem. 4 II rok II WF stopnia (wersja 2021-2022_1) pojawił się błąd w liczbie godzin. Błąd został poprawiony. Proszę korzystać z dziennika w wersji 2021-2022_2.
(aktualizacja 27.01.2022r.)
dotyczy II roku II stopnia praktyki w szkole ponadpodstawowej
- Studenci realizują praktykę zgodnie z planem.
- Dzienniki praktyk i instrukcje są dostosowane do realizacji praktyki w trybie zdalnym (proszę poinformować opiekuna i dyrektora szkoły, że Uczelnia wyraża zgodę na realizację praktyki w trybie zdalnym i dokumentacja uwzględnia taką możliwość).
- W przypadku braku zgody na realizację praktyki należy zgłosić to do Pani Ewy Bester w dziekanacie i poprosić o nowe porozumienie, a następnie znaleźć szkołę, która przyjmie studenta na praktykę.
- Na harmonogramie przesyłanym do opiekuna z Uczelni w terminie 7 dni nie trzeba posiadać pieczęci szkoły (zamiast tego wpisujemy nazwę i adres szkoły) a zamiast podpisu opiekuna wpisujemy jego imię i nazwisko (nie dotyczy POWER 3.1).
- Proszę pamiętać o sprawozdaniu z godzin na przygotowanie konspektów do lekcji online (w dzienniku praktyk).
- W dzienniku po zakończeniu praktyk należy zebrać wszystkie wymagane podpisy i pieczęcie opiekuna ze szkoły i dyrektora.
- Studenci oddają dzienniki praktyk w formie wskazanej przez opiekuna z Uczelni. Do wyboru są: forma tradycyjna (student oddaje wydrukowany dziennik opiekunowi we wskazanym miejscu), zdalna (dziennik należy zeskanować a następnie wysłać go jako jedne plik pdf na MS Teams lub email opiekuna). Terminy na oddanie dziennika zostały zapisane w regulaminach oraz instrukcjach praktyk.
(aktualizacja 6.11.2021r.)
Na stronie praktyk dla kierunku wychowania fizycznego zostały zamieszczone: zasady odbywania praktyk zawodowych na semestr letni roku akademickiego 2021/2022, w tym nowe dzienniki wraz z instrukcjami oraz wykaz opiekunów poszczególnych praktyk na semestr zimowy 2021/2022. Proszę zapoznać się z instrukcjami oraz zasadami odbywania praktyk zamieszczonymi na portalu. Proszę o drukowanie aktualnych dzienników oznaczonych na pierwszej stronie symbolem "Wersja 2021-2022_1".
Przypominam, że 21.09.2021 r. uchwałą Rady Wydziału Wychowania Fizycznego weszły w życie regulaminy praktyk studenckich. Przed zadawaniem pytań opiekunom lub Kierownikowi praktyk student jest zobowiązany do zapoznania się z treścią regulaminów i instrukcji praktyk.
Od roku akademickiego 2021/2022 następuje WAŻNA zmiana w sposobie odbywania praktyk zawodowych w ramach specjalności oraz specjalizacji trenerskich.
Każdy student jest zobowiązany do znalezienia miejsca, w którym będzie odbywał praktykę w semestrze letnim. Następnie w terminie 3.01.2022 – 23.01.2022 student jest zobowiązany do złożenia podania o wyrażenie zgody na odbycie praktyki w wybranym samodzielnie miejscu poprzez system USOS. Podanie kieruje się do swojego dziekanatu a następnie opiekun praktyk z ramienia Uczelni akceptuję podanie lub nie akceptuje, co oznacza, że należy znaleźć sobie kolejne miejsce praktyk umożliwiające osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się przewidzianych dla danej praktyki.
W podaniu należy podać:
- dokładną nazwę placówki, szkoły lub klubu;
- adres placówki, szkoły lub klubu (wraz z kodem pocztowym);
- imię i nazwisko przedstawiciela placówki do kontaktu (jeżeli to możliwe wraz z numerem telefonu i adresem email do kontaktu).
Praktyki w ramach w ramach kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (w semestrze letni dotyczy to praktyki asystenckiej w szkole podstawowej) nie wymagają składania podań poprzez system USOS. Student/studentka jest zobowiązany/a przesłać mailowo do 7 dni od rozpoczęcia praktyki opiekunowi wyznaczonemu z ramienia Uczelni harmonogram praktyk z podanym miejscem, terminem i godzinami realizacji praktyk opieczętowany stemplem szkoły i podpisany przez opiekuna praktyki z ramienia szkoły. Zatwierdzenie przez opiekuna z Uczelni harmonogramu jest traktowane jako zgoda na realizację praktyki.
(aktualizacja 27.09.2021r.)
21.09.2021 r. uchwałą Rady Wydziału Wychowania Fizycznego weszły w życie regulaminy praktyk studenckich. Przed zadawaniem pytań opiekunom lub Kierownikowi praktyk student jest zobowiązany do zapoznania się z treścią regulaminów.
W roku akademickim 2021/2022 studenci oddają dzienniki praktyk w formie wskazanej przez opiekuna z Uczelni. Do wyboru są: forma tradycyjna (student oddaje wydrukowany dziennik opiekunowi we wskazanym miejscu), zdalna (dziennik należy zeskanować a następnie wysłać go jako jedne plik pdf na MS Teams lub email opiekuna). Terminy na oddanie dziennika zostały zapisane w regulaminach oraz instrukcjach praktyk.
(aktualizacja 26.08.2021r.)
Na stronie praktyk dla kierunku wychowania fizycznego zostały zamieszczone: nowe zasady odbywania praktyk zawodowych na rok akademicki 2021/2022, nowe dzienniki wraz z instrukcjami oraz wykaz opiekunów poszczególnych praktyk na semestr zimowy 2021/2022. Proszę zapoznać się z instrukcjami oraz zasadami odbywania praktyk zamieszczonymi na portalu przed zadawaniem pytań opiekunom, pracownikowi dziekanatu oraz kierownikowi praktyk. Proszę o drukowanie aktualnych dzienników oznaczonych na pierwszej stronie symbolem "Wersja 2021-2022_1".
od roku akademickiego 2021/2022 następuje WAŻNA zmiana w sposobie odbywania praktyk zawodowych w ramach specjalności.
Każdy student jest zobowiązany do znalezienia miejsca, w którym będzie odbywał praktykę. Następnie w terminie 23.08.2021 – 12.09.2021 student jest zobowiązany do złożenia podania o wyrażenie zgody na odbycie praktyki w wybranym samodzielnie miejscu poprzez system USOS. Podanie kieruje się do swojego dziekanatu a następnie opiekun praktyk z ramienia Uczelni akceptuję podanie lub nie akceptuje, co oznacza, że należy znaleźć sobie kolejne miejsce praktyk umożliwiające osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się przewidzianych dla danej praktyki.
W podaniu należy podać:
- dokładną nazwę placówki,
- adres placówki (wraz z kodem pocztowym),
- imię i nazwisko przedstawiciela placówki do kontaktu (jeżeli to możliwe wraz z numerem telefonu i adresem email do kontaktu).
Praktyki w ramach w ramach kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela nie wymagają składania podań poprzez system USOS. Student/studentka jest zobowiązany/a przesłać mailowo do 7 dni od rozpoczęcia praktyki opiekunowi wyznaczonemu z ramienia Uczelni harmonogram praktyk z podanym miejscem, terminem i godzinami realizacji praktyk opieczętowany stemplem szkoły i podpisany przez opiekuna praktyki z ramienia szkoły. Zatwierdzenie przez opiekuna z Uczelni harmonogramu jest traktowane jako zgoda na realizację praktyki.
(aktualizacja 11.04.2021r.)
W związku z trwającą epidemią zgodnie z rozporządzeniem MEiN z dnia 2 grudnia 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz decyzją Dziekana Wydziału Wychowania Fizycznego praktyki mogą być realizowane są w sposób tradycyjny (kontaktowy), hybrydowy lub zdalny w zależności od wytycznych Ministra Edukacji i Nauki oraz Prezesa Rady Ministrów.
W całym roku akademickim 2020/2021 obowiązuje zdalne zaliczenie praktyk studenckich. Wytyczne zostały zamieszczane w tabelach z dziennikami w kolumnie "warunki zaliczenia", które są nadrzędne do standardowych instrukcji praktyk.
Dziekan Wydziału Wychowania Fizycznego w związku z problemami w realizacji niektórych praktyk zawodowych podjął decyzję o przedłużeniu terminu ich zaliczenia. Decyzja Dziekana z listą praktyk
Wszystkie porozumienia na praktyki zaplanowane na rok 2020/2021 będą wysyłane pocztą tradycyjną bez konieczności kontaktowania się z działem praktyk. Nie można odbierać porozumień osobiście w dziale praktyk.
Po odbyciu praktyki oryginały podpisanych porozumień, umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz opinii i ocen z praktyki należy wrzucić do „SKRZYNKI NA DOKUMENTY”, która zostanie umieszczona w budynku głównym w korytarzu, we wnęce przy drzwiach, pomiędzy dziekanatami nr 6 i 8 niezwłocznie po powrocie do zajęć kontaktowych na Uczelni. Dokumenty wrzucane do skrzynki muszą być zszyte i umieszczone w kopercie lub koszulce foliowej (nie można wrzucać luźnych stron). Proszę nie przynosić ww. dokumentów osobiście do działu praktyk.